Četvrtak, 10. februar 2011.

Šezdeset četvrta sednica Odbora za finansije

Na sednici održanoj 16.decembra 2010.godine, 14.januara i 10.februara 2011.godine članovi Odbora za finansije upoznali su se sa rezimeom revizionog nalaza iz Izveštaja Državne revizorske institucije o reviziji Nacrta zakona o završnom računu budžeta Republike Srbije za 2009.godinu.



Na sednici održanoj 16.decembra 2010.godine, 14.januara i 10.februara 2011.godine članovi Odbora za finansije upoznali su se sa rezimeom revizionog nalaza iz Izveštaja Državne revizorske institucije o reviziji Nacrta zakona o završnom računu budžeta Republike Srbije za 2009.godinu.

Na početku sednice 16.decembra 2010. godine predsednik Saveta DRI Radoslav Sretenović predao je Narodnoj skupštini Izveštaj i upoznao članove Odbora sa njegovim osnovnim elementima.

Revizijom je obuhvaćeno sedam ministarstava, poslovanje Narodne banke Srbije u delu budžetskih sredstava, kao i nacrt završnog računa budžeta Republike Srbije za 2009.godinu. On je upoznao članove Odbora za oblastima revizionog nalaza u kojima su u popstupku revizije utvrđene nepravilnosti i to u računovodstvenom sistemu, internoj kontroli i internoj reviziji, godišnjim finansijskim izveštajima i javnom dugu. On je takođe predstavio i efekte koje je dala revizija. Revizijom je obuhvaćeno preko 70 procenata budžetskih sredstava i uznosu preko 600 milijardi dinara. Kod revizije računovodstvenog sistema ustanovljeno je da glavna knjiga trezora, pomoćne knjige i evidencije kod revidiranih subjekata ne predstavljaju sveobuhvatne evidencije o finansijskim transakcijama, kao i da glavna knjiga trezora ne sadrži podatke o prihodima i rashodima iz ostalih izvora indirektnih korisnika budžetskih sredstava. Sistem interne kontrole nije na odgovarajući način organizovan, dok 10 subjekata revizije ima uspostavljenu internu reviziju, a njih 9 nema. Kod bilansa stanja podaci o stanju imovine nisu prikazani na adekvatan način, u pojedinačnim slučajevima je utvrđeno da se to odnosi na sredstva iz NIP-a, nema iskazanih podataka o stanju finansijske imovine, a takođe nisu iskazani podaci o neizvršenim obavezama za 2009.godinu. Republika Srbija još uvek nema centralni registar imovine, a najavljeno je da će biti završen tek za godinu dana. Takođe, nije izvršen popis nefinansijske imovine u iznosu od preko 29 milijardi dinara i finansijske imovine u iznosu preko 3 milijarde. Podaci o dugoročnim kreditima u glavnoj knjici trezora i bilansima nisu pouzdani, jer nema informacije o praćenju stanja kredita. Problemi se javljaju i u iskazivanju kratkoročnih i dugoročnih potraživanja. Javni dug Srbije na dan 31.decembar 2009.godine iznosi 9,848 milijardi evra ili nešto više od 944 milijardi dinara i razlikuje se od podataka evidentiranih kod NBS (manji je za više od 1 milijarde evra, a odnosi se na aranžman ugovoren sa MMF-om). Nepravilnosti na koje se revizijom naišlo odnose se i na zaključivanje ugovora o delu za obavljanje poslova koji su već utvrđeni sistematizacijom u iznosu od preko 76 miliona dinara, isplate naknada zaposlenima za rad u radnim grupama sa pozicija ugovora o delu, a ne iz zarada u iznosu od preko 49 miliona dinara, isplate za usluge i nabavku dobara bez potpisanih ugovora u iznosu od 303 miliona dinara, kao i na neizvršen prenos sopstvenih prihoda na račun izvršenja budžeta u iznosu od 397 miliona dinara.

Osnovni efekti revizije su korekcije finansijskih izveštaja iz završnog računa budžeta (smanjenje prvobitno iskazanog deficita budžeta; smanjenje iskazanog stanja nefinansijske imovine itd.) i prenos neutrošenih sredstava Fonda za podsticanje razvoja poljoprivredne proizvodnje u Republici u iznosu od preko 5 milijardi dinara na evidencioni račun Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.

Predsednik Saveta DRI istakao da je Izveštaj dao predloge za poboljšanje funkcionisanja javnih finansija kod revidiranih subjekata, kao i da su preporuke iz Izveštaja za 2008.godinu sprovedene, te su uočena poboljšanja u smislu funkcionisanja interne revizije. Preporučeno je i da se pokrene postupak promene Zakona o budžetskom sistemu i da se u skladu sa propisima uredi glavna knjiga trezora i vođenje budžetskog računovodstva. On je najavio da su prijave za 2008.godinu procesuirane (samo dve presude još nisu pravosnažne), da je Izveštaj za 2009.godinu uručen svim revidiranim subjektima, javnom tužilaštvu i pravobraniocu Republike Srbije, a svim revidiranim subjektima poslat je i dopis da u roku od 45 dana otklone nepravilnosti koje je revizija utvrdila. On je najavio da će u narednom periodu biti podnete i prijave protiv odgovornih lica u subjetima revizije.

U raspravi o iznetim podacima iz Izveštaja DRI članovi Odbora za finansije postavili su više pitanja u vezi sa poštovanjem zakonskih odredbi prilikom revizije, zanimalo ih je da li su obavljena sva usaglašavanja sa korisnicima budžetskih sredstava koji su bili predmet revizije i da li Izveštaj sadrži preporuke. Članovi Odbora dogovorili su se da sednicu nastave naredne nedelje razmatranjem samog Izveštaja.

Sednici Odbora predsedavao je Zoran Krasić, predsednik Odbora.

Članovi Odbora nastavili su rad 14.januara 2011.godine razmatranjem jedine tačke dnevnog reda - Izveštaja o reviziji završnog računa budžeta Republike Srbije za 2009.godinu i Izveštaja o reviziji finansijskih izveštaja za 2009.godinu revidiranih subjekata.

Predsednik DRI Radoslav Sretenović ponovio je da je DRI u skladu sa Zakonom o DRI, Poslovnikom DRI i Zakonom o budžetskom sistemu izvršila reviziju Nacrta zakona o završnom računu budžeta Republike Srbije za 2009.godinu, koji je Ministarstvo za finansije dostavilo DRI u junu 2010.godine. Revizija je obuhvatila 7 ministarstava i završni račun budžeta za 2009.godinu. DRI je 16.decembra 2010.godine Izveštaj o reviziji dostavila Narodnoj skupštini i svim revidiranim subjektima. On je ponovio da DRI nije izvršila reviziju Predloga zakona o završnom računu budžeta za 2009.godinu.

Članovi Odbora započeli su raspravu o Izveštaju DRI o reviziji Nacrta zakona o završnom računu budžeta za 2009.godinu i Predlogu zakona o završnom računu budžeta za 2009.godinu, koji je Vlada dostavila u skupštinsku proceduru 31.decembra 2010.godine i zatražili od predsednika Saveta DRI da ih obavesti da li postoje eventualne razlike između njih tj. da li postoje razlike u sadržajima iz Nacrta koji je revidiran i Predloga zakona koji je u proceduri. Članove Odbora je zanimalo i da li će DRI raditi nov izveštaj o reviziji sada Predloga zakona, da li je ispoštovana procedura svih rasčišćavajućih sastanaka i predložili da Odbor donese zaključak kojim se od DRI traži zauzimanje stava o tome da li ima razlika između Nacrta zakona o završnom računu budžeta za 2009.godinu koji je revidiran i Predloga zakona o završnom računu budžeta za 2009.godinu, koji je Vlada uputila u skupštinsku proceduru.

Nakon rasprave članovi Odbora su zaključili da Odbor zatraži mišljenje DRI o Predlogu zakona o završnom računu budžeta za 2009.godinu, a predsednik Saveta DRI Radoslav Sretenović istakao je da će DRI u roku od sedam dana ovo mišljenje dostaviti Odboru za finansije.

Sednici je predsedavao predsednik Odbora Zoran Krasić.

U nastavku sednice 10.februara 2011.godine Odbor za finansije nastavio je raspravu o Izveštaju o reviziji završnog računa budžeta Republike Srbije za 2009.godinu i Izveštaja o reviziji finansijskih izveštaja za 2009.godinu revidiranih subjekata.

Predsednik Odbora Zoran Krasić podsetio je članove Odbora da je u januaru ove godine zatraženo da DRI dostavi mišljenje u skladu sa zaključkom Odbora, što je DRI i učinila.

Predsednik Saveta DRI i vrhovni revizori podsetili su članove Odbora na svoj Izveštaj i upoznali ih sa preporukama koje iz njega proizilaze. DRI je na osnovu revizije utvrdila određene nepravilnosti kod jednog broja revidiranih subjekata i donela 16 preporuka za njihovo otklanjanje, među kojima su preporuke vezane za uvođenje sistema interne kontrole, usklađivanje glavne knjige trezora sa zakonom, knjiženje informacije NBS o stanju rivolving kredita u knjige budžeta u trezoru, realizaciju sredstava iz NIP-a, normativno uređivanje obaveze korisnika dugoročnih kredita da informišu Ministarstvo finansija o promenama, da se u bilansima stanja iskazuje finansijska imovina, iskazivanje obaveze prema MMF-u po alokaciji specijalnih prava vučenja, usklađivanje iskazivanja podataka o javnom dugu države između NBS i Ministarstva finansija.

Predsednik Saveta DRI dodao je da je podneto 13 prekršajnih prijava protiv 14 lica, među kojima su 4 ministra,2 pomoćnika ministra, 2 sekretara ministarstava i 4 direktora različitih uprava.

Članovi Odbora su u raspravi razmenili mišljenja o Izveštaju DRI i preporukama, uz ponovljenu podršku DRI za njen rad i postignute rezultate. Izneta su i očekivanja da će narednim revizijama biti obuhvaćena i javna preduzeća i lokalne samouprave. Predsednik Odbora predložio je tekst Izveštaja Odbora, koji će se razmatrati na narednoj sednici.

Sednici je predsedavao Zoran Krasić, predsednik Odbora.


Odbori vezani za ovu aktivnost



Prethodni mesec Sledeći mesec
P U S Č P S N
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2