Utorak, 2. februar 2010.

Trinaesta sednica Odbora za saobraćaj i veze

Na sednici od 2. februara, članovi Odbora za saobraćaj i veze razmatrali su aktuelnu situaciju u putnom saobraćaju u Beogradu.



Na sednici od 2. februara, članovi Odbora za saobraćaj i veze razmatrali su aktuelnu situaciju u putnom saobraćaju u Beogradu.

Sednici su prisustvovali ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić i direktor JP Putevi Srbije Zoran Drobnjak.

Odbor je razmatrao pitanja u vezi sa sanacijom i rekonstrukcijom mosta Gazela.

Ministar Mrkonjić istakao je, obraćajući se članovima Odbora i prisutnim narodnim poslanicima, da je problem mosta Gazela akutan problem i da je ministarstvo, nasleđujući ugovore od prethodnih Vlada, pristupilo realizaciji projekta sanacije mosta. Realizacija je bila teška, jer je morao da se ispuni uslov izmeštanja romskog naselja ispod mosta, kako je predviđeno ugovorom sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj. On je najavio da će u narednih 15 dana Grad Beograd, Ministarstvo za infrastrukturu i EBRD postići dogovor, kako bi se povukla sredstva iz kredita i izvršila sanacija mosta. On je dodao i da se most neće srušiti i da se u okviru redovnog održavanja mora popraviti.

U raspravi je istaknuto da je projekatom sanacije mosta Gazela predviđeno da Grad treba da reši pitanje raseljavanja romskog naselja ispod mosta pre sanacije. Članovi Odbora razgovarali su o tome da li je ugovorom sa bankom, za kredit u vrednosti od 33 miliona evra, predviđeno raseljavanje romskog naselja sa izgradnjom kuća od čvrstog materijala na teritoriji Beograda ili ne , kao i o tome kako rešiti situaciju oko nadležnosti, kada će radovi na sanaciji mosta početi, koliko će koštati, da li je iznos odobrenog kredita dovoljan za sanaciju, da li postiji plan sanacije i ko je odgovoran. U raspravi su izneti i podaci da je projekat sanacije mosta Gazela deo većeg projekta u ukupnoj vrednosti od 180 miliona evra, kao i da su sredstva odobrena još pre tri godine, da obaveze iz ugovora nisu ispunjene i da je to razlog što sredstva za sanaciju ne mogu da se povuku. Istaknuto je i da je na mostu potrebno promeniti čeličnu i betonsku konstrukciju, da su redovnom kontrolom uočene naprsline na čeličnoj konstrukciji dužine od 45 do 85 cm, kao i da je, kao mera sanacije, sa mosta izbačen teški saobraćaj sa srednje trake. Most je pušten u saobraćaj pre 40 godina i do danas nije ozbiljno rekonstruisan, a za rekonstrukciju je potrebno zameniti oko 1.000 tona konstrukcije. Članove Odbora i druge narodne poslanike interesovalo je šta su ugovorne obaveze Grada i Republike i da li će posle sanacije nesmetano moći da se na mostu obavlja teretni saobraćaj. Razgovaralo se i o odgovornosti JP Putevi Srbije, da li ovo preduzeće posluje sa gubicima, razlozima koji su doveli do povećanja cene rekonstrukcije mosta, kako će se finansirati razlika između cene od 58 miliona evra, koliko je potrebno za rekonstrukciju i 33 miliona evra odobrenog kredita, da li i kolika sredstva plaća država na ime kamate na nepovučena, a odobrena sredstva kredita, kao i o tome da narodni poslanici pri davanju garancije u Narodnoj skupštini nisu imali uvid u finansijku konstrukciju i ugovorne odnose.

Nakon duže rasprave, na predlog narodnih poslanika Poslaničke grupe Liberalno-demokratske partije, Odbor za saobraćaj i veze, većinom glasova, zaključio je sledeće: 1) obavezuju se JP Putevi Srbije da, preko Ministarstva za infrastrukturu, najkasnije do 15. februara 2010. godine dostave Odboru za saobraćaj i veze i nadležnim institucijama Grada Beograda sve relevantne informacije, planove i obračune u vezi obima, uslova, ukupne cene, dinamike i rokova za rekonstrukciju mosta Gazela i prateće radove na tom projektu; 2) obavezuje se JP Putevi Srbije, da preko Ministarstva za infrastrukturu, najkasnije do 15. februara 2010. godine dostave Odboru za saobraćaj i veze i nadležnim institucijama Grada Beograda tačan obračun i analizu uvećanja troškova rekonstrukcije zbog dosadašnjeg odlaganja početka radova; 3) u cilju koordinacije priprema za izvođenje radova i izbegavanje problema u funkcionisanju robnog i putničkog saobraćaja, preporučuje se formiranje koordinacionog tela u koje će ući predstavici Ministarstva za infrastrukturu, JP Putevi Srbije i Grada Beograda i 4) Odbor za saobraćaj i veze traži od Vlade Republike Srbije da JP Putevi Srbije pojačaju nadzor nad stanjem i funkcionisanjem mosta Gazela i o tome redovno obaveštavaju javnost i nadležne institucije.

Sednici je predsedavao predsednik Odbora Velimir Ilić.


Odbori vezani za ovu aktivnost



Prethodni mesec Sledeći mesec
P U S Č P S N
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
petak, 3. maj
  • Nema najava za izabrani datum

Ceo kalendar događaja