Utorak, 6. oktobar 2009. - Ponedeljak, 26. oktobar 2009.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2009. godini

Predsednica Narodne skupštine Republike Srbije prof. dr Slavica Đukić-Dejanović sazvala je Prvu sednicu Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2009. godini, za utorak, 6. oktobar 2009. godine, sa početkom u 10,00 časova.



Predsednica Narodne skupštine Republike Srbije prof. dr Slavica Đukić-Dejanović sazvala je Prvu sednicu Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2009. godini, za utorak, 6. oktobar 2009. godine, sa početkom u 10,00 časova.

Narodna skupština utvrdila je dnevni red:


1. Predlog odluke o usvajanju Strategije nacionalne bezbednosti Republike Srbije,
koji je podnela Vlada;

2. Predlog odluke o usvajanju Strategije odbrane Republike Srbije, koji je podnela Vlada;

3. Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o odbrani, koji je podnela Vlada;

4. Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o Vojsci Srbije, koji je podnela Vlada;

5. Predlog zakona o vojnoj, radnoj i materijalnoj obavezi, koji je podnela Vlada;

6. Predlog zakona o civilnoj službi, koji je podnela Vlada;

7. Predlog zakona o upotrebi Vojske Srbije i drugih snaga odbrane u multinacionalnim
operacijama van granica Republike Srbije, koji je podnela Vlada;

8. Predlog zakona o odlikovanjima Republike Srbije, koji je podnela Vlada;

9. Predlog zakona o dijaspori i Srbima u regionu, koji je podnela Vlada

10. Predlog odluke o izboru Saveta Republičke agencije za poštanske usluge, koji je
podnela Vlada;

11. Lista kandidata za člana Saveta Republičke radiodifuzne agencije, koju je podneo
Odbor za kulturu i informisanje;

12. Predlozi odluka o prestanku sudijske dužnosti, koje je podneo Odbor za pravosuđe i
upravu;

13. Predlog za izbor izbornog člana prvog sastava Visokog saveta sudstva iz reda
advokata, koji je podnela Advokatska komora Srbije;

14. Predlog za izbor izbornog člana prvog sastava Državnog veća tužilaca iz reda
advokata, koji je podnela Advokatska komora Srbije;

15. Predlog odluke o dopunama Odluke o izboru članova odbora Narodne skupštine
Republike Srbije, koji je podnela Poslanička grupa Srpske radikalne stranke;

16. Predlog zakona o Vojnobezbednosnoj agenciji i Vojnoobaveštajnoj agenciji;

17. Predlog zakona o regulisanju obaveza Republike Srbije prema Međunarodnom
monetarnom fondu po osnovu korišćenja sredstava alokacije specijalnih prava vučenja
odobrenih rezolucijama Odbora guvernera br. 64-3 i br. 52-4, koji je predložila Vlada.

Na početku sednice, predsednici, odnosno ovlašćeni predstavnici, poslaničkih grupa Slobodan Samardžić, Miroslav Markićević, Gordana Pop-Lazić, Tomislav Nikolić, Vladan Batić i Čedomir Jovanović su, u skladu sa članom 235. Poslovnika, zatražili obaveštenja ili objašnjenja i postavili više pitanja Vladi Republike Srbije i predsednici Narodne skupštine.

Narodna skupština usvojila je predlog Vlade da se predloženi zakoni stave na dnevni red ove sednice po hitnom postupku.

Takođe, Narodna skupština prihvatila je predlog da se obavi zajednički jedinstveni pretres o prve dve tačke dnevnog reda, zajednički načelni pretres o tačkama 3,4,5,6,7 i 16. tački dnevnog reda i zajednički jedinstveni pretres o tačkama 10,11,12,13,14. i 15. dnevnog reda.

Ministar odbrane Dragan Šutanovac je, obrazlažući Strategiju nacionalne bezbednosti i Strategiju odbrane Republike Srbije, istakao je da one predstavljaju važna strateška dokumenta u oblasti reforme odbrane i bezbednosti i dodao da su njihovi osnovni ciljevi zaštita vitalnih interesa države i građana u tim oblastima. On je precizirao da Strategija nacionalne bezbednosti utvrđuje osnove politike bezbednosti u zaštiti nacionalnih interesa Republike Srbije i da osnovno polazište ovog dokumenta čine suverenitet i teritorijalni integritet, ekonomski prosperitet, socijalna stabilnost i evropska spoljnopolitička orijentacija. Prema njegovim rečima, Strategija je usmerena na razvoj demokratije i vladavinu prava, poštovanje ljudskih i manjinskih prava i unapređenje saradnje sa najuticajnijim subjektima međunarodne zajednice i državama u regionu. Ministar odbrane je ukazao na to da se u Strategiji odbrane navodi da su vitalni odbrambeni interesi Srbije očuvanje suverenosti, nezavisnosti i teritorijalne celovitosti, kao i zaštita bezbednosti. Ministar je ponovio da članstvo u evropskim i drugim strukturama predstavlja potvrdu političke i civilizacijske zrelosti Srbije, i naglasio da aktivno učešće u delovanju međunarodnih organizacija predstavlja nacionalni interes države.

Do kraja dana Narodna skupština je vodila zajednički jedinstveni pretres o prve dve tačke dnevnog reda.

Drugog dana rada, 7. oktobra, Narodna skupština nastavila je rad zajedničkim jedinstvenim pretresom o Predlogu odluke o usvajanju Strategije nacionalne bezbednosti Republike Srbije i Predlogu odluke o usvajanju Strategije odbrane Republike Srbije.

U prepodnevnom delu rada predsedavajuća sednici, potpredsednica Narodne skupštine Gordana Čomić, izrekla je, u skladu sa odredbama Poslovnika, dve opomene, a nakon toga i meru oduzimanja reči, narodnoj poslanici Eleni Božić-Talijan, zbog remećenja reda na sednici. Predsedavajuća je obavestila Narodnu skupštinu da deo sednice, u vremenu od trideset minuta, sa galerije Velike sale Doma Narodne skupštine, prate predstavnici đačkih i studentskih parlamenata Četvrte beogradske gimnazije i Ekonomskog fakulteta u Beogradu i pozdravila ih u ime narodnih poslanika.

Do kraja rada u prepodnevnom delu, narodni poslanici obavili su zajednički jedinstveni pretres o prve dve tačke dnevnog reda sednice.

U popodnevnom delu rada, narodni poslanici započeli su zajednički načelni pretres o Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o odbrani, Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o Vojsci Srbije, Predlogu zakona o vojnoj, radnoj i materijalnoj obavezi, Predlogu zakona o civilnoj službi, Predlogu zakona o upotrebi Vojske Srbije i drugih snaga odbrane u multinacionalnim operacijama van granica Republike Srbije i Predlogu zakona o Vojnobezbednosnoj agenciji i Vojnoobaveštajnoj agenciji.

Predstavnik predlagača, ministar trgovine i usluga Slobodan Milosavljević istakao je, predstavljajući ukratko predložena zakonska rešenja, da se njima uspostavlja institucionalni okvir za uređenje i funkcionisanje jedinstvenog sistema odbrane, stiču se uslovi za ubrzan proces reformi sistema odbrane i provesionalizacije Vojske Srbije i sitemski uređuju oblasti vojne, radne i materijalne obaveze, civilne službe, uporebe Vojske Srbije u multinacionalnim operacijama van granica Republike Srbije i rad vojnih obaveštajnih agencija.

Do kraja dana, narodni poslanici vodili su zajednički načelni pretres o tačkama 3,4,5,6,7 i 16. dnevnog reda sednice.


Trećeg dana, 8. oktobra, Narodna skupština nastavila je rad načelnim pretresom o Predlogu zakona o odlikovanjima Republike Srbije.

Na početku rada, predsednici, odnosno ovlašćeni predstavnici poslaničkih grupa Vladan Batić, Jorgovanka Tabaković, Miloš Aligrudić, Dragan Todorović, Zlata Đerić i Vuk Dinčić zatražili su, u skladu sa članom 235 Poslovnika, obaveštenja i objašnjenja i postavili više pitanja Vladi Srbije i predsednici Narodne skupštine.

Obrazloženje predloženog zakona o odlikovanjima dao je, u ime predlagača, ministar trgovine i turizma Slobodan Milosavljević. On je podsetio da naša zemlja ima najdužu tradiciju odlikovanja na Balkanu i dodao da zakon predviđa tri vrste odlikovanja-ordena, medalja i spomenica. Precizirao je da nosioci odlikovanja mogu biti domaći i strani državljani, pravna lica i drugi subjekti, kao i međunarodne organizacije.

Milosavljević je naglasio da se predloženim rešenjima propisuju uslovi pod kojima domaći državljani mogu nositi odlikovanja strane države, zašta je neophodna prethodna saglasnost Ministarstva spoljnih poslova.Odlikovanje ukazom predsednika može biti oduzeto onim nosiocima koji narušavaju ugled Srbije, objasnio je ministar i ukazao na to da zakon ima 33 člana, koji na jedinstven način i precizno regulišu materiju odlikovanja.

Narodna skupština je u prepodnevnom delu zaključila načelnu raspravu o Predlogu zakona o odlikovanjima Republike Srbije.

U popodnevnom delu rada, narodni poslanici započeli su načelni pretres o Predlogu zakona o dijaspori i Srbima u regionu.

Obrazlažući predloženi zakon, ministar za dijasporu Srđan Srećković je rekao da je dijaspora u ovom zakonu definisana kao ekonomska i politička emigracija, koja je u različitim vremenskim fazama odlazila u inostranstvo, a da su Srbi regionu definisani kao autohtono stanovništvo koje na tim prostorima živi vekovima.

Do kraja dana, Narodni poslanici vodili s načelni pretres o Predlogu zakona o dijaspori i Srbima u regionu.


Četvrtog dana rada, 9. oktobra, Narodna skupština nastavila je raspravu o Predlogu zakona o dijaspori i Srbima u regionu i do kraja dana zaključila načelni pretres o predloženom zakonu.

Narodna skupština je zatim prešla na zajednički jedinstveno pretres o tačkama 10,11,12,13,14. i 15. dnevnog reda, ali je sednica prekinuta, jer na sednicu nisu došli predstavnici predlagača.


Petog dana rada, 13. oktobra, na početku sednice, predsednici, odnosno ovlašćeni predstavnici poslaničkih grupa Riza Halimi, Aleksandra Janković, Vladan Batić, Miloš Aligrudić, Tomislav Nikolić i Aleksandar Martinović su u skladu sa članom 235. Poslovnika, zatražili obaveštenja ili objašnjenja i postavili više pitanja Vladi Republike Srbije i predsednici Narodne skupštine.

Narodna skupština nastavila je zasedanje zajedničkim jedinstvenim pretresom o Predlogu odluke o izboru Saveta Republičke agencije za poštanske usluge, Listi kandidata za člana Saveta Republičke radiodifuzne agencije, Predlogu odluka o prestanku sudijske dužnosti, Predlogu za izbor izbornog člana prvog sastava Visokog saveta sudstva iz reda advokata, Predlogu za izbor izbornog člana prvog sastava Državnog veća tužilaca iz reda advokata i o Predlogu odluke o dopunama Odluke o izboru članova odbora Narodne skupštine Republike Srbije.

Pošto su narodni poslanici saslušali objašnjenja ovlašćenih predlagača akata, Narodna skupština obavila je zajednički jedinstveni pretres.

U nastavku rada, Narodna skupština obavila je pretres u načelu o Predlogu zakona o regulisanju obaveza Republike Srbije prema Međunarodnom monetarnom fondu po osnovu korišćenja sredstava alokacije specijalnih prava vučenja odobrenih rezolucijama Odbora guvernera br. 64-3 i br. 52-4.

Predstavnik predlagača, ministar finansija dr Diana Dragutinović upoznala je narodne poslanike sa funkcionisanjem ovog instituta i istakla važnost donošenja ovog zakona.


Šestog dana rada, 14. oktobra, Narodna skupština nastavila je rad raspravom u pojedinostima o trećoj tački dnevnog reda, Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o odbrani.

U prepodnevnom delu rada, narodni poslanici obavili su raspravu o amandmanima podnetim na ovaj Predlog zakona i započeli raspravu u pojedinostima o Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o Vojsci Srbije.

Do kraja dana, narodni poslanici obavili su raspravu u pojedinostima o Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o Vojsci Srbije i započeli raspravu u pojedinostima o Predlogu zakona o vojnoj, radnoj i materijalnoj obavezi.


Sedmog dana rada, 15. oktobra, Narodna skupština nastavila je raspravu u pojedinostima o Predlogu zakona o vojnoj, radnoj i materijalnoj obavezi.

Pre prelaska na dnevni red, predsednici, odnosno ovlašćeni predstavnici poslaničkih grupa Dragan Todorović, Nataša Jovanović, Dragan Šormaz, Vladan Batić, Miroslav Markićević i Miloš Radulović su, u skladu sa članom 235. Poslovnika,

zatražili obaveštenja ili objašnjenja i postavili više pitanja Vladi Republike Srbije i predsednici Narodne skupštine.

Narodna skupština je tokom prepodneva obavila raspravu u pojedinostima o Predlogu zakona o vojnoj, radnoj i materijalnoj obavezi, a u nastavku rada vodila raspravu o amandmanima na Predlog zakona o civilnoj službi.


Osmog dana rada, 16. oktobra, Narodna skupština zaključila je pretres u pojedinostima Predloga zakona o civilnoj službi.

U nastavku sednice, Narodna skupština obavila je pretres Predloga zakona o upotrebi Vojske Srbije i drugih snaga odbrane u multinacionalnim operacijama van granica Republike Srbije, u pojedinostima.

Narodna skupština je tokom popodneva počela pretres u pojedinostima Predloga zakona o Vojno-bezbednosnoj agenciji i Vojno-obaveštajnoj agenciji.

Do kraja dana, Narodna skupština zaključila je pretres u pojedinostima Predloga zakona o Vojno-bezbednosnoj agenciji i Vojno-obaveštajnoj agenciji.

Devetog dana rada, 21. oktobra Narodna skupština započela je pretres u pojedinostima 8. tačke dnevnog reda - Predloga zakona o odlikovanjima Republike Srbije. Na kraju pretresa završnu reč je, u ime predlagača, dao ministar za državnu upravu i lokalnu samoupravu Milan Marković. On se osvrnuo na primedbe koje su narodni poslanici stavili na rešenja predložena u ovom zakonu i naveo razloge zbog kojih se Vlada opredelila za pristup predlaganja manjeg broja ordena i medalja. Sa šest odlikovanja i tri medalje obuhvaćene su sve oblasti koje se vrednuju kao doprinos državi, rekao je Marković.

Narodna skupština je tokom popodneva počela je raspravu u pojedinostima o Predlogu zakona o dijaspori i Srbima u regionu.

Do kraja dana narodni poslanici vodili su pretres o Predlogu zakona o dijaspori i Srbima u regionu u pojedinostima.

Desetog dana rada, 22. oktobra, Narodna skupština nastavila je raspravu u pojedinostima o Predlogu zakona o dijaspori i Srbima u regionu.

Pre prelaska na dnevni red, predsednici odnosno ovlašćeni predstavnici poslaničkih grupa Aleksandra Janković, Milica Vojić- Marković, Tomislav Nikolić, Dragan Todorović, Suzana Grubješić, Kenan Hajdarević, Vladan Batić i Saša Dujović su, u skladu sa članom 235. Poslovnika, zatražili obaveštenja ili objašnjenja i postavili više pitanja Vladi Srbije i predsednici Narodne skupštine.

Narodna skupština je zatim vodila pretres u pojedinostima o Predlogu zakona o dijaspori i Srbima u regionu, na koji je podnet veći broj amandmana. Najviše amandmana odnosilo se na definisanje pojma države matice, izbor i svrhu osnivanja Skupštine dijaspore i Srba u regionu i osnivanje Saveta za odnose sa Srbima u regionu.

U završnoj reči, ministar za dijasporu Srđan Srećković zahvalio je narodnim poslanicima na njihovom doprinosu poboljšanju Predloga zakona i izrazio uverenje da se ovim zakonom postavlja temelj nove, dugoročne politike prema dijaspori i Srbima u regionu.

Do kraja dana, Narodna skupština obavila je raspravu u pojedinostima o Predlogu zakona o regulisanju obaveza Republike Srbije prema Međunarodnom monetarnom fondu po osnovu korišćenja sredstava alokacije specijalnih prava vučenja odobrenih rezolucijama Odbora guvernera br. 64-3 i br. 52-4.

Zaključujući raspravu o svim tačkama dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2009. godini u načelu i pojedinostima, predsednica Narodne skupštine prof. dr Slavica Đukić-Dejanović odredila je kao Dan za glasanje ponedeljak, 26. oktobar, sa početkom u 10 časova.

Dan za glasanje


U Danu za glasanje, 26. oktobra, Narodna skupština izjašnjavala se o tačkama dnevnog reda Prve sednice Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2009. godini.

Narodna skupština je većinom glasova narodnih poslanika usvojila u celini: Predlog odluke o usvajanju Strategije nacionalne bezbednosti Republike Srbije, Predlog odluke o usvajanju Strategije odbrane Republike Srbije, Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o odbrani, Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o Vojsci Srbije, Predlog zakona o vojnoj, radnoj i materijalnoj obavezi, Predlog zakona o civilnoj

službi, Predlog zakona o upotrebi Vojske Srbije i drugih snaga odbrane u multinacionalnim operacijama van granica Republike Srbije, Predlog zakona o odlikovanjima Republike Srbije i Predlog zakona o dijaspori i Srbima u regionu.

Narodna skupština je u nastavku rada usvojila Predlog odluke o izboru Saveta Republičke agencije za poštanske usluge, predloge odluka o prestanku sudijske dužnosti, Predlog za izbor izbornog člana prvog sastava Visokog saveta sudstva iz reda advokata i Predlog odluke o dopunama Odluke o izboru članova odbora Narodne skupštine Republike Srbije.

Narodna skupština nije izabrala ni jednog od kandidata sa Liste kandidata za članove Saveta Republičke radiodifuzne agencije i nije usvojila Predlog za izbor izbornog člana prvog sastava Državnog veća tužilaca iz reda advokata.

Narodna skupština je usvojila u celini i Predlog zakona o Vojnobezbednosnoj agenciji i Vojnoobaveštajnoj agenciji i Predlog zakona o regulisanju obaveza Republike Srbije prema Međunarodnom monetarnom fondu po osnovu korišćenja sredstava alokacije specijalnih prava vučenja odobrenih rezolucijama Odbora guvernera br. 64-3 i br. 52-4.

U Danu za glasanje, Narodna skupština je odlučivala i o povredama Poslovnika na koje su tokom sednice ukazali narodni poslanici i odlučila da ni u jednom slučaju nisu povređeni članovi Poslovnika.

Pošto je Narodna skupština obavila razmatranje svih tačaka dnevnog reda ove sednice i odlučivanje o njima, predsednica Narodne skupštine prof. dr Slavica Đukić-Dejanović zaključila je Prvu sednicu Drugog redovnog zasedanja Narodne skupštine Republike Srbije u 2009. godini.



Prethodni mesec Sledeći mesec
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5