Narodna skupština Republike Srbije / Aktivnosti / Detalji aktivnosti
Četvrtak, 17. februar 2011.
Osamdeset druga sednica Administrativnog odbora
Na sednici Administrativnog odbora, koja je održana 17. februara, predstavljen je projekat uvođenja elektronskog upravljanja dokumentima u Narodnoj skupštini (e-parlament).
Na sednici Administrativnog odbora, koja je održana 17. februara, predstavljen je projekat uvođenja elektronskog upravljanja dokumentima u Narodnoj skupštini (e-parlament). Sednici je prisustvovala predsednica Narodne skupštine, prof. dr Slavica Đukić-Dejanović.
Predsednik Administrativnog odbora Nenad Konstantinović podsetio je da je ovaj odbor, na sednici održanoj 9. aprila 2010. godine, doneo Odluku o pristupanju izradi projekta “Jačanje nadzorne funkcije i transparentnosti rada parlamenta kroz uvođenje e-parlamenta”. Projekat finansira Švedska razvojna agencija (SIDA), a rad na njegovoj izradi i realizaciji organizuje Misija OEBS-a u Srbiji.
Predstavnici Misije OEBS-a i Instituta „Mihajlo Pupin“ prezentovali su članovima Odbora projekat, na osnovu kojeg će biti raspisan tender za izradu softvera. Planirano je da do 1. maja ove godine bude dodeljen ugovor, a zatim i da počne implementacija E-parlamenat rešenja. Tako će, već od oktobra, odnosno od početka jesenjeg zasedanja, moći da se održavaju elektronske sednice Parlamenta, kao i da se u elektronskom obliku od Vlade primaju zakoni. Puna integracija sistema, koja podrazumeva i uvođenje novog sistema za glasanje, očekuje se u junu 2012. godine, najavili su stručnjaci koji rade na pripremi projekta.
Istakli su da će uvođenje e-parlamenta omogućiti efikasnije upravljanje dokumentima i novim sadržajima, maksimalnu transparentnost u radu Narodne skupštine i veću zaštitu informacija.
Članovi Odbora su ukazali da e-parlament mora da bude u skladu sa skupštinskim procedurama, kao sredstvo kojim će se dosadašnji način rukovanja dokumentima zameniti savremenim elektronskim. Time će se, kako su ocenili, rad Narodne skupštine učiniti efikasnijim i transparentnijim.