20. novembar 2017. Predsednica Narodne skupštine otvorila konferenciju „Značaj mode u brendiranju zemalja i turističkih destinacija“

20. novembar 2017. Predsednica Narodne skupštine otvorila konferenciju „Značaj mode u brendiranju zemalja i turističkih destinacija“

Ponedeljak, 20. novembar 2017.

Održana konferencija „Značaj mode u brendiranju zemalja i turističkih destinacija“

Predsednica Narodne skupštine Republike Srbije Maja Gojković otvorila je konferenciju „Značaj mode u brendiranju zemalja i turističkih destinacija“ u Domu Narodne skupštine i tom prilikom istakla da nacionalno brendiranje ima izuzetno važnu ulogu u privlačenju stranih investicija, imajući u vidu da svaki investitor analizira investicionu klimu zemlje u koju namerava da ulaže.


Gojković je naglasila da je Srbija ekonomskim reformama, koje je započela pre dve godine, poboljšala poslovnu klimu, što je dovelo do toga da je postala sigurna, predvidiva i poželjna destinacija za poslovna ulaganja.

Gojković je istakla da je važno da se prepoznaju razvojne šanse koje brendiranje može da pruži kako bi Srbija bila vidljivija i navela da našoj prepoznatljivosti i pozitivnijem imidžu u globalnim razmerama svakako doprinose pojedine ličnosti kao što su sportisti i umetnici i festivali „Egzit“ i „Guča“, ali da je značajno sagledati dodatne mogućnosti da u različitim oblastima, posebno u modnoj industriji, Srbija bude još vidljivija.

„Moda predstavlja važan deo kulture jednog društva i most koji spaja tradicionalne kulturne izraze sa savremenim globalnim tržištem. Kroz modnu industriju možemo da predstavimo našu kulturnu baštinu, jer globalno tržište sve više pokazuje apetit i sklonost ka autentičnom i tradicionalnom, koji se oživljavaju u savremenom kontekstu. Zato je proces brendiranja prilika za svakog, pa i za Srbiju da sebe predstavi svetu na nov način“, rekla je Gojković.

Predsednica Skupštine je ukazala da kulturna baština koju čuvaju naši muzeji i galerije predstavlja izuzetan potencijal za modno stvaralaštvo i da zato pozdravlja ideju „Serbia fashion week“-a da u sklopu programa Novi Sad evropska prestonica kulture 2021. godine, modni dizajneri, kao uzor i inspiraciju za svoje kolekcije, koriste dela iz novosadskih ustanova kulture, jer će tako, na nov način, naša kultura biti predstavljena današnjoj publici u Evropi i svetu.

Svetlana Horvat, predsednica Nacionalne komore za modu Srbije i Serbia Fashion Week-a, istakla je značaj održavanja Nedelje mode u Srbiji, koja je zvanično proglašena za petu najveću nedelju mode u Evropi i najveću manifestaciju tog tipa u Jugoistočnoj Evropi.

„Tokom proteklih sezona potpisano je 26 ugovora sa stranim nedeljama mode širom evropskog, azijskog i američkog kontinenta koji omogućavaju srpskim dizajnerima da predstavljaju svoje kolekcije na stranim tržištima kao što su Njujork, Sankt Petersburg, Budimpešta, Prag, Majami i mnogi drugi gradovi. Pomenuti ugovori omogućavaju srpskim dizajnerima da potpuno besplatno predstavljaju Srbiju i svoj rad na 26 manifestacija širom planete, a dizajneri iz tih zemalja dolaze svake godine na našu Nedelju mode i predstavljaju deo svoje kulture i talenta“, rekla je Horvat.

Prisutnima su se, u ime ambasada Italije i Francuske, obratili Marina Skonjamiljo i Nikolas Fej, a na panel diskusijama koje su usledile govorilo se o značaju srpske modne industrije za privlačenje turista i investicija. U okviru Konferencije priređena je i izložba reprodukcija slika poznatih slikara iz Galerije Matice srpske i radovi modnih dizajnera kojima su poslužile kao inspiracija za kreacije.


Video (1)

Ponedeljak, 20. novembar 2017. | otvaranje konferencije „Brendiranje modom“ 20.11.2017.



Prethodni mesec Sledeći mesec
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
sreda, 24. april
  • Nema najava za izabrani datum

Ceo kalendar događaja