28. novembar 2012. Učesnici javnog slušanja na temu Strategija razvoja obrazovanja u Republici Srbiji do 2020. godine

28. novembar 2012. Učesnici javnog slušanja na temu Strategija razvoja obrazovanja u Republici Srbiji do 2020. godine

Sreda, 28. novembar 2012.

Održano javno slušanje na temu „Strategija razvoja obrazovanja u Republici Srbiji do 2020.godine“

U organizaciji Odbora za obrazovanje, nauku, tehnološki razvoj i informatičko društvo, danas je, u Domu Narodne skupštine, održano javno slušanje na temu „Strategija razvoja obrazovanja u Republici Srbiji do 2020.godine“.


Učesnicima javnog slušanja najpre se obratio ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja prof.dr Žarko Obradović koji je istakao da je Strategija formulisana na osnovu jasno zacrtanih ciljeva dugoročnog razvoja obrazovanja u Republici Srbiji. Strategija ima dve osnovne uloge, a to su da bude osnova za oblikovanje ključnih zakonskih i podzakonskih akata u oblasti obrazovanja i da posluži kao osnovni strateški instrument za unapređenje postojećeg stanja u obrazovanju, rekao je Obradović i dodao da su u pripremi akcioni planovi kojima će se definisati i realizovati ciljevi ovog strateškog dokumenta.
O metodologiji izrade Strategije govorili su prof.dr Vlastimir Matejić, prof.dr Ivan Ivić i prof.dr Ana Pešikan. Rečeno je da je cilj Strategije da se osiguraju temelji razvoja i obrazovanja svakog pojedinca i time podstakne razvoj društva zasnovanog na znanju. Veoma važan element Strategije je da ovaj strateški dokument obuhvata obrazovanje u celini, od jaslenog obrazovanja do doktorskih studija. Uvodničari su napomenuli da je u cilju stvaranja efikasnog sistema obrazovanja neophodna interakcija sistema obrazovanja sa privrednim i istraživačkim sistemom.
U diskusiji, u kojoj su učešće uzeli narodni poslanici Božidar Đelić, Neven Cvetićanin, Miljenko Dereta i Vladimir Marinković, govorilo se o potrebi definisanja znanja za 21. vek, u smislu usklađenosti sistema obrazovanja sa potrebama privrede. Narodni poslanici diskutovali su o metodologiji izrade strategije, o srednjem stručnom obrazovanju, kvalitetu praktične nastave, kontroli sprovođenja strateških pravaca Strategije, kao i o potrebi stvaranja preduzetničkog duha među učenicima u osnovnim i srednjim školama.
U drugom delu javnog slušanja, učesnicima su se obratili prof.dr Vera Dondur, prof.dr Dragan Domazet i prof.dr Borivoje Rodić, koji su govorili o sistemu visokog obrazovanja koji obuhvata visoke strukovne i akademske studije. Rečeno je da je Srbija pristupila Evropskom obrazovnom prostoru 2003. godine i time preuzela obavezu da harmonizuje svoj obrazovni sistem sa evropskim. Uvodničari su naveli da postoje dva načina unapređenja kvaliteta u oblasti obrazovanja, a to su izrada i usvajanje odgovarajućih propisa, zakonskih i podzakonskih akata, zatim nadzor i kontrola, kao i stimulisanje kompeticije, čime će obrazovni sistem u Srbiji dobiti na kvalitetu i efikasnosti.
Predsednik Nacionalnog saveta za visoko obrazovanje prof.dr Srđan Stanković ukazao je da je veću pažnju potrebno posvetiti raspravi o Akcionom planu za sprovođenje ciljeva Strategije, u čijoj izradi bi aktivno trebalo da učestvuju članovi Odbora za obrazovanje, nauku, tehnološki razvoj i informatičko društvo.
Učesnici diskusije složili su se da obrazovni suistem u Republici Srbiji treba uskladiti sa potrebama tržišta rada, odnosno da se samo analizom trendova na tržištu može steći pregled potrebnih obrazovnih profila. Stretegija obrazovanja treba da bude saglasna sa strategijom razvoja zemlje, kako bi se pospešio sveukupni privredni razvoj, rečeno je u diskusiji.
Narodni poslanici i ostali učesnici javnog slušanja raspravljali su i o pitanjima digitalne pismenosti nastavnog kadra, nostrifikaciji univerzitetskih diploma, efikasnosti Bolonjskog procesa i o potrebi celoživotnog obrazovanja.
U radu javnog slušanja učestvovali su članovi Odbora za obrazovanje, nauku, tehnološki razvoj i informatičko društvo i drugi zainteresovani narodni poslanici, predstavnici Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i predstavnici šire naučno-stručne javnosti.



Odbori vezani za ovu aktivnost



Prethodni mesec Sledeći mesec
P U S Č P S N
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 1