Народна скупштина Републике Србије / Активности / Информатор / Најчешћа питања
Најчешћа питања
Одаберите питање
- На који начин Служба Народне скупштине води евиденцију о раду народних посланика на седницама Народне скупштине?
- Колико је државних службеника и намештеника запослено у Служби Народне скупштине?
- Ко одлучује о томе да ли ће пензионери који су народни посланици добијати целу плату или само надокнаду на пензију до висине просечног месечног примања народног посланика?
- Да ли је потребно посебно одобрење припадницима Министарства унутрашњих послова за улазак у просторије Народне скупштине?
- Колико у просеку кошта дан заседања Народне скупштине у 2014. години?
- Колико је у просеку коштао дан заседања Народне скупштине у 2012. години?
- На који начин народни посланици правдају трошкове доласка на седнице Народне скупштине и њених радних тела приватним возилом?
- Колика је плата народних посланика?
- Колико износи посланички додатак?
На који начин Служба Народне скупштине води евиденцију о раду народних посланика на седницама Народне скупштине?
Од 31. августа 2009. године у функцији је и електронско евидентирање присуства народних посланика седницама Народне скупштине, на основу активиране идентификационе картице у посланичкој јединици.
Електронска евиденција активности народних посланика на седницама парламента заокружена је марта 2010. године, када је активирано и меморисање трајања дискусија народних посланика, председника Владе и министара у Влади на скупштинским седницама.
У току је реализација пројекта интеграције система електронског парламента у постојећи конференцијски систем, чиме ће бити омогућено да се на интернет страници Народне скупштине (www.parlament.rs) објављују и гласања о предлозима закона у појединостима (по амандманима).
Колико је државних службеника и намештеника запослено у Служби Народне скупштине?
Ко одлучује о томе да ли ће пензионери који су народни посланици добијати целу плату или само надокнаду на пензију до висине просечног месечног примања народног посланика?
Право на награду, накнаде, трошкове за вршење посланичке дужности и остала примања народних посланика у Народној скупштини, уређује се Законом о примањима народних посланика у Народној скупштини Републике Србије(„Сл. гласник РС“, Бр. 7/91, 22/91, 28/91, 48/91, 68/91, 44/98 и 34/01). У складу са цитираним законом, народни посланик који је у радном односу код другог послодавца, односно који обавља самосталну делатност или је старосни пензионер, опредељује се да ли жели да буде на сталном раду у Народној скупштини или да прима накнаду у висини разлике између пуног износа плате посланика који је ту на сталном раду и зараде коју остварује у радном односу, односно пензије. То чини тако што свој писани захтев за пријем на стални рад у Народну скупштину, односно за остваривање накнаде у висини разлике између пуног износа плате посланика који је ту на сталном раду и зараде коју остварује у радном односу или пензије, подноси Одбору за административно-буџетска и мандатно-имунитетска питања који доноси одговарајућа решења о статусним питањима народних посланика, ако законом није другачије одређено.