Уторак, 24. октобар 2023.

31. седница Одбора за уставна питања и законодавство

Чланови Одбора за уставна питања и законодавство су, на седници одржаној 24. октобра 2023. године, размотрили у појединостима, предлоге закона које Народна скупштина разматра на Првој седници Другог редовног заседања у 2023. години.


На Предлог закона о буџету Републике Србије за 2024. годину, са Предлогом одлуке о давању сагласности на Финансијски план Републичког фонда за пензијско и инвалидско осигурање за 2024. годину, Предлогом одлуке о давању сагласности на Финансијски план Републичког фонда за здравствено осигурање за 2024. годину, Предлогом одлуке о давању сагласности на Финансијски план Фонда за социјално осигурање војних осигураника за 2024. годину и Предлогом одлуке о давању сагласности на Финансијски план Националне службе за запошљавање за 2024. годину поднето је укупно 186 амандамана.

Одбор је оценио да девет амандмана поднетих на члан 1, два амандмана поднета на члан 4. и шест амандмана поднета на члан 5. Предлога закона нису у складу са чланом 28. Закона о буџетском систему, затим, да два амандмана поднета на члан 1. и по један амандман поднет на чланове 5,6. и 8. Предлога закона нису у складу са чланом 44. Закона о буџетском систему. Такође, Одбор је оценио и да један амандан поднет на члан 4. Предлога закона није у складу са члановима 28. и 44. Закона о буџетском систему. Одбор је оценио да су сви остали амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Народни посланици поднели су на Предлог закона о јавном информисању и медијима укупно 237 амандмана. Одбор је оценио да један амандман поднет на члан 159. Предлога закона није у складу са чланом 196. став 4. Устава Републике Србије, док су сви остали амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

На Предлог закона о електронским медијима поднето је 130 амандмана. Амандман поднет на члан 130. Предлога закона Одбор је оценио да није у складу са чланом 196. став 4. Устава Републике Србије, док је амандман поднет на члан 4. Предлога закона одбацио као непотпун, у складу са чланом 161. став 1. и чланом 163. став 2. Пословника Народне скупштине. Одбор је оценио да су сви остали амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио да су сва четири амандмана поднета на Предлог закона о изменама и допунама Закона о државном премеру и катастру у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио да је свих 14 амандмана поднетих на Предлог закона о изменама и допунама Закона о поступку уписа у катастар непокретности и водова у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио да су три амандмана поднета на Предлог закона о изменама и допунама Закона о буџетском систему у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

На Предлог закона о посебним поступцима ради реализације међународне специјализоване изложбе EXPO BELGRADE 2027 народни посланици поднели су 101 амандман. Одбор је оценио да четири амандмана поднета на члан 18. Предлога закона нису у складу са чланом 196. став 4. Устава Републике Србије, док је оценио да су остали амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио да је један амандман поднет на Предлог закона о допуни Закона о порезима на употребу, држање и ношење добара у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

На Предлог закона о изменама и допунама Закона о електронском фактурисању поднето је 16 амандмана. Одбор је оценио да члан 11. Предлога закона није у складу са чланом 196. став 4. Устава Републике Србије, док је оценио да су остали амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио да су сва четири амандмана поднета на Предлог закона о изменама и допунама Закона о републичким административним таксама у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

На Предлог закона о допуни Закона о јавним медијским сервисима, од укупно пет поднетих амандмана, Одбор је оценио да два амандмана поднета на члан 2. Предлога закона нису у складу са чланом 196. став 4. Устава Републике Србије. Одбор је оценио да су остали амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

На Предлог закона о измени Закона о привременом уређивању начина наплате таксе за јавни медијски сервис поднета су четири амандмана. Одбор је оценио да два амандмана поднета на члан 2. Предлога закона нису у складу са чланом 196. став 4. Устава Републике Србије. Одбор је оценио да су остали амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио да је свих седам амандмана поднетих на Предлог закона о изменама и допунама Закона о здравственом осигурању у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Такође, Одбор је оценио и да је 17 амандмана поднетих на Предлог закона о здравственој документацији и евиденцијама у области здравства у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Оцењено је и да је 15 амандмана поднетих на Предлог закона о изменама и допунама Закона о подстицајима у пољопривреди и руралном развоју у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио да, од укупно 33 амандмана поднетих на Предлог закона о изменама и допунама Закона о јавним набавкама, један амандман поднет на члан 23. Предлога закона није у складу са чланом 196. став 4. Устава Републике Србије, док су сви остали амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио да су три амандмана поднета на Предлог закона о измени и допуни Закона о Уставном суду у складу са Уставом и правним системом Републике Србије, док један амандман поднет на члан 1. Предлога закона није у складу са чланом 172. став 1. Устава Републике Србије.

Осам амандмана поднетих на Предлог закона о изменама и допунама Закона о заштити права на суђење у разумном року, Одбор је оценио да су у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Од укупно поднетих 50 амандмана на Предлог закона о изменама и допунама Закона о основама система образовања и васпитања, Одбор је оценио да само један амандман, поднет на члан 40. Предлога закона, није у складу са чланом 196. став 4. Устава Републике Србије.

На Предлог закона о изменама и допунама Закона о уџбеницима поднето је 22 амандмана. Одбор је оценио да један амандман поднет на члан 16. Предлога закона није у складу са чланом 196. став 4. Устава Републике Србије. Одбор је оценио да су остали амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио да, од укупно 31 амандмана поднетог на Предлог закона о изменама и допунама Закона о средњем образовању и васпитању, само један амандман поднет на члан 25. Предлога закона није у складу са чланом 196. став 4. Устава Републике Србије.

Од укупно 16 амандмана поднетих на Предлог закона о изменама и допунама Закона о основном образовању и васпитању, Одбор је оценио да један амандман поднет на члан 10. Предлога закона није у складу са чланом 196. став 4. Устава Републике Србије. Одбор је оценио да су сви остали амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио да свих 100 амандмана које су народни посланици поднели на Предлог закона о изменама и допунама Закона о накнадама за коришћење јавних добара у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио да је један амандман који је поднет на Предлог закона о изменама и допунама Закона о запосленима у аутономним покрајинама и јединицама локалне самоуправе у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

На Предлог закона о давању гаранције Републике Србије у корист Немачке развојне банке KfW, Франкфурт на Мајни, по задужењу Акционарског друштва „Електропривреда Србије“, Београд (ЕПС) (Програм за убрзање развоја обновљивих извора енергије у Србији (APRES), Фаза I) поднето је пет амандмана за које је Одбор оценио да су у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Од укупно шест анамдмана поднетих на Предлог закона о задуживању Републике Србије код NLB KOMERCIJALNE BANKE AD BEOGRAD за потребе финансирања Пројекта изградње обилазнице око Крагујевца, Одбор је оценио да амандман поднет на члан 3. Предлога закона није у складу са чланом 196. став 4. Устава Републике Србије. Одбор је оценио да су сви остали амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

На Предлог закона о задуживању Републике Србије код Банке Поштанска штедионица, акционарско друштво, Београд за потребе финансирања Пројекта Изградње линијске инфраструктуре за потребе развоја нове области у оквиру изградње Националног фудбалског стадиона са пратећим садржајима на територији градске општине Сурчин у Београду поднето је 24 амандмана. Одбор је оценио да три амандмана поднета на Предлог закона нису у складу са чланом 196. став 4. Устава Републике Србије. Одбор је као непотпуне одбацио амандмане поднете на чланове 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17. и 18. Предлога закона, а у складу са чланом 161. став 1. и 163. став 2. Пословника Народне скупштине. Одбор је оценио да су остали амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

На Предлог закона о задуживању Републике Србије код UniCredit Bank Srbija a.d. Beograd за потребе финансирања Пројекта Изградње линијске инфраструктуре за потребе развоја нове области у оквиру изградње Националног фудбалског стадиона са пратећим садржајима на територији градске општине Сурчин у Београду поднетно је 18 амандмана. Одбор је одбацио као непотпуне амандмане поднете на чланове 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12. и 13. Предлога закона у складу са чланом 161. став 1. и 163. став 2. Пословника Народне скупштине. Одбор је оценио и да два амандмана поднета на члан 3. Предлога закона нису у складу са чланом 196. став 4. Устава Републике Србије. Одбор је оценио да су сви остали амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио да су сва четири амандна поднета на Предлог закона о давању гаранције Републике Србије у корист Банке Поштанска штедионица, акционарско друштво, Београд по основу задужења Акционарског друштва за железнички превоз робе „Србија Карго“ Београд у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио да су сва три амандмана поднета на Предлог закона о потврђивању Финансијског протокола између Владе Републике Србије и Владе Републике Француске о сарадњи у области финансирања увођења опште аутоматизације управљања електродистрибутивном мрежом у Републици Србији у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

У складу са Уставом и правним системом Републике Србије су и четири амандмана поднета на Предлог закона о потврђивању Уговора о зајму (Програм за отпорност на климатске промене и наводњавање у Србији - Фаза I и II) између Републике Србије и Европске банке за обнову и развој, Оперативни број 50848 и 53169.

Одбор је оценио и да су три амандмана поднета на Предлог закона о потврђивању Уговора о гаранцији (Регионални депои Србија Воз) између Републике Србије и Европске банке за обнову и развој у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио и да су три амандмана поднета на Предлог закона о потврђивању Уговора о кредиту у износу од 700.000.000 евра који се односи на необезбеђени зајам у циљу финансирања одређених грађевинских услуга од стране Bechtel Enka UK Limited, који послује у Србији преко Bechtel Enka UK Limited Огранак Београд за потребе привредног друштва „Коридори Србије“ д.о.о. Београд у вези са изградњом инфраструктурног коридора аутопута Е-761 деонице Појате-Прељина (Моравски коридор) између Републике Србије, коју заступа Влада Републике Србије, поступајући преко Министарства финансија, као Зајмопримца и J.P. Morgan SE, као Агента и JPMorgan Chase Bank, N.A., London Branch, као Првобитног мандатног водећег аранжера и Banco Santander, S.A. New York Branch, Credit Agricole Corporate and Investment Bank и ING Bank, a branch of ING-DiBа АG као Мандатних водећих аранжера и Одређених других финансијских институција, као Првобитних зајмодаваца, уз осигурање од стране Мултилатералне агенције за гарантовање инвестиција у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Такође, Одбор је оценио да су три амандмана поднета на Предлог закона о потврђивању Оквирног споразума о зајму LD 2147 (2023) између Банке за развој Савета Европе и Републике Србије - Пројектни зајам за изградњу БИО4 Кампуса у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

Одбор је оценио и да су сва три анмандмана поднета на Предлог закона о потврђивању Оквирног споразума број ЦРС1025 о кредитним линијама за финансирање Програмске операције за развојну политику зеленог раста у Србији између Француске агенције за развој, као Зајмодавца и Републике Србије, као Зајмопримца у складу са Уставом и правним системом Републике Србије.

На Предлог закона о потврђивању Посебног споразума о Првој кредитној линији број ЦРС1025 01 Д за финансирање Програмске операције за развојну политику зеленог раста у Србији између Републике Србије и Француске агенције за развој поднето је три амандмана. Одбор је оценио да су сви амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије

На Предлог закона о потврђивању Уговора о кредиту бр. ЦРС1033 01 Ц између Француске агенције за развој, као Зајмодавца и Републике Србије, као Зајмопримца поднета су три амандмана. Одбор је оценио да су сви амандмани у складу са Уставом и правним системом Републике Србије

Седници је председавао председница Одбора Јелена Жарић Ковачевић, а седници су присуствовали следећи чланови и заменици чланова Одбора: др Угљеша Мрдић, др Жика Бујуклић, Јелена Миливојевић, Марија Тодоровић, Зоран Томић, Ратко Николић, Љубомир Марић, Милица Николић, Сања Јефић Брaнковић и Павле Грбовић.


Одбори везани за ову активност


Видео (1)

Уторак, 24. октобар 2023. | 31. седница Одбора за уставна питања и законодавство 24.10.2023.



Претходни месец Следећи месец
П У С Ч П С Н
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
уторак, 30. април
  • Нема најава за изабрани датум

Цео календар догађаја