Петак, 29. септембар 2017.

18. седница Одбора за просторно планирање, саобраћај, инфраструктуру и телекомуникације

На седници одржаној 29. септембра, чланови Одбора размотрили су Предлог закона о изменама Закона о информационој безбедности и Предлог закона о електронском документу, електронској идентификацији и услугама од поверења у електронском пословању.


Предлог закона о изменама Закона о информационој безбедности образложио је представник Министарства трговине, туризма и телекомуникације Милан Војводић истакавши да се предложеним изменама Закона омогућава да послове ЦЕРТ-А републичких органа обавља Управа за заједничке послове републичких органа (УЗЗПРО), која је у време доношења Закона била надлежна за послове пројектовања, изградње и обезбеђивања функционисања рачунарске мреже републичких органа и њено повезивање на Интернет, као и подршку у примени информационо-комуникационих технологија у републичким органима. Предложеним изменама Закона омогућава се да послове ЦЕРТ-а републичких органа врши орган надлежан за пројектовање, развој, изградњу, одржавање и унапређење рачунарске мреже републичких органа, за чије обављање је сада надлежна Канцеларија за информационе технологије и електронску управу. Поред тога, с обзиром на наведене промене, предложено је да се изменама Закона предвиди да представници ЦЕРТ-а републичких органа учествују у раду Тела за координацију послова информационе безбедности.

Предлог закона о електронском документу, електронској идентификацији и услугама од поверења у електронском пословању образложила је државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникације Татјана Матић, и том приликом истакла да ће доношење закона представљати искорак у правном уређивању електронског пословања, као и у функционисању електронског пословања у стварности.

У наставку излагања, истакла је да је основни циљ законског уређивања, подстицање бржег и ефикаснијег пословања уз смањење трошкова пословања, развијање тржишта услуга од поверења, модернизација и омогућавање ефикаснијег рада органа јавних власти и привредних субјеката. Такође, додала је да ће доношење закона омогућити грађанима лакши и сигурнији приступ услугама органа јавне власти и других субјеката, као и поуздано чување електронских докумената. Државна секретарка је навела да је закон подједнако значајан за грађане, привреду, државну управу, локалну самоуправу и остале субјекте и да ће усвојена законска решења уредити области које се тичу електронског документа, електронске идентификације, услуга од поверења, електронског потписа и печата и електронског чувања докумената. Дигитализацијом докумената постиже се смањење употребе докумената у папирном облику, већа приступачност документима и омогућава се лакше претраживање, коришћење и публиковање докумената, навела је Татјана Матић.

Након кратке дискусије, чланови Одбора су већином гласова предложили Народној скупштини да прихвати оба предлога закона у начелу.

Седници је председавала заменица председнице Одбора Стефана Миладиновић, а присуствовали су следећи чланови и заменици чланова Одбора: Иван Карић, Радослав Цокић, Драган Јовановић, Зоран Милекић, Ивана Стојиљковић, Горан Ћирић, Далибор Радичевић, Огњен Пантовић, Владимир Петковић, др Драган Весовић, Јовица Јевтић и Снежана Б. Петровић.


Одбори везани за ову активност

Видео (1)

Петак, 29. септембар 2017. | 18. седница Одбора за просторно планирање, саобраћај, инфраструктуру и телекомуникације 29.09.2017.



Претходни месец Следећи месец
П У С Ч П С Н
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2