12. децембар 2012. Учесници другог јавног слушања о Стратегији развоја образовања у Републици Србији до 2020. године

12. децембар 2012. Учесници другог јавног слушања о Стратегији развоја образовања у Републици Србији до 2020. године

Среда, 12. децембар 2012.

Одржано друго јавно слушање о Стратегији развоја образовања у Републици Србији до 2020. године

Одбор за образовање, науку, технолошки развој и информатичко друштво организовао је данас у Дому Народне скупштине друго јавно слушање о Стратегији образовања у Републици Србији до 2020. године.


У уводној речи, председник Одбора за образовање, науку, технолошки развој и информатичко друштво проф. др Миодраг Стојковић рекао је да су теме јавног слушања пред-универзитетско и универзитетско образовање.
Поздрављајући учеснике, министар просвете, науке и технолошког развоја проф. др Жарко Обрадовић истакао је да је Стратегијом обухваћен целокупан систем образовања Србије, од предшколског до универзитетског и да је њен циљ повећање броја образованих и унапређење квалитета образовања. У припреми тог документа, како је рекао, кључна идеја била је да је за развој и добробит друштва у наредном периоду потребна образована нација, а не образована елита.
Обрадовић је рекао и да је у земљама у транзицији тешко ускладити образовање и привреду и да су земље које су улагале у образовање сада високо развијене, иако то раније нису биле.
Уводничари проф. др Иван Ивић и проф. др Ана Пешикан указали су да је демографски пад један од кључних проблема са којима се наша земља суочава, као и да се наставља тренд пада наталитета. То су илустровали подацима да је 1980. године у Србији рођено 110 000 деце, а прошле године само 65 000, што ће, како су оценили, довести до дефицита људског потенцијала.
На тему високог образовања уводна излагања имали су проф. др Властимир Матејић, проф. др Драган Домазет, проф. др Вера Дондур и проф др Ратко Јанков, који су истакли да високошколске установе у Србији могу да допринесу изградњи индустрије образовних услуга, путем школовања страних студената, привлачењем страних инвеститора који би запослили високостручни кадар и на други начин. Истакли су да је наш универзитет на 55 месту по квалитету образовања, од посматраних 140 држава, али да је за државу велики проблем одлив високообразованих кадрова, који у Србији не могу да нађу посао.
Чланови Одбора и други учесници јавног слушања истакли су да Стратегија образовања садржи низ мера које држава намерава да предузме како би се повећао квалитет образовања, као и развој образовања у сеоском подручју. Посебно је указано на потребу већег улагања у образовање, које не треба да се посматра само као јавна потрошња, као и боље организације и технолошке иновације образовног процеса.
У расправи су размењена мишљења о томе шта све треба да се учини како би образовање више доприносило привредном и укупном развоју друштва, затим о ефикасности образовања, улози наставника и родитеља у образовном процесу.


Одбори везани за ову активност



Претходни месец Следећи месец
П У С Ч П С Н
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31