12. decembar 2012. Učesnici drugog javnog slušanja o Strategiji razvoja obrazovanja u Republici Srbiji do 2020. godine

12. decembar 2012. Učesnici drugog javnog slušanja o Strategiji razvoja obrazovanja u Republici Srbiji do 2020. godine

Sreda, 12. decembar 2012.

Održano drugo javno slušanje o Strategiji razvoja obrazovanja u Republici Srbiji do 2020. godine

Odbor za obrazovanje, nauku, tehnološki razvoj i informatičko društvo organizovao je danas u Domu Narodne skupštine drugo javno slušanje o Strategiji obrazovanja u Republici Srbiji do 2020. godine.


U uvodnoj reči, predsednik Odbora za obrazovanje, nauku, tehnološki razvoj i informatičko društvo prof. dr Miodrag Stojković rekao je da su teme javnog slušanja pred-univerzitetsko i univerzitetsko obrazovanje.
Pozdravljajući učesnike, ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja prof. dr Žarko Obradović istakao je da je Strategijom obuhvaćen celokupan sistem obrazovanja Srbije, od predškolskog do univerzitetskog i da je njen cilj povećanje broja obrazovanih i unapređenje kvaliteta obrazovanja. U pripremi tog dokumenta, kako je rekao, ključna ideja bila je da je za razvoj i dobrobit društva u narednom periodu potrebna obrazovana nacija, a ne obrazovana elita.
Obradović je rekao i da je u zemljama u tranziciji teško uskladiti obrazovanje i privredu i da su zemlje koje su ulagale u obrazovanje sada visoko razvijene, iako to ranije nisu bile.
Uvodničari prof. dr Ivan Ivić i prof. dr Ana Pešikan ukazali su da je demografski pad jedan od ključnih problema sa kojima se naša zemlja suočava, kao i da se nastavlja trend pada nataliteta. To su ilustrovali podacima da je 1980. godine u Srbiji rođeno 110 000 dece, a prošle godine samo 65 000, što će, kako su ocenili, dovesti do deficita ljudskog potencijala.
Na temu visokog obrazovanja uvodna izlaganja imali su prof. dr Vlastimir Matejić, prof. dr Dragan Domazet, prof. dr Vera Dondur i prof dr Ratko Jankov, koji su istakli da visokoškolske ustanove u Srbiji mogu da doprinesu izgradnji industrije obrazovnih usluga, putem školovanja stranih studenata, privlačenjem stranih investitora koji bi zaposlili visokostručni kadar i na drugi način. Istakli su da je naš univerzitet na 55 mestu po kvalitetu obrazovanja, od posmatranih 140 država, ali da je za državu veliki problem odliv visokoobrazovanih kadrova, koji u Srbiji ne mogu da nađu posao.
Članovi Odbora i drugi učesnici javnog slušanja istakli su da Strategija obrazovanja sadrži niz mera koje država namerava da preduzme kako bi se povećao kvalitet obrazovanja, kao i razvoj obrazovanja u seoskom području. Posebno je ukazano na potrebu većeg ulaganja u obrazovanje, koje ne treba da se posmatra samo kao javna potrošnja, kao i bolje organizacije i tehnološke inovacije obrazovnog procesa.
U raspravi su razmenjena mišljenja o tome šta sve treba da se učini kako bi obrazovanje više doprinosilo privrednom i ukupnom razvoju društva, zatim o efikasnosti obrazovanja, ulozi nastavnika i roditelja u obrazovnom procesu.


Odbori vezani za ovu aktivnost



Prethodni mesec Sledeći mesec
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5